Rabu, 07 November 2012

Pemberitaan Firman : Yer 31:7-9



Ambilan Minggu 27 Oktober 2012
Jeremia 31:7-9
Hita haganupan sanggah panorang panorang sonaha do pangahapta “bergairah hita” artini  morosuh tumang uhurta  mamuji Tuhan. Bersemangat tumang hita laho marminggu, pakon  marpartonggoan.  Balosta tar marbeda-beda do ra tene. Mungkin dong mangkatahon sanggah dear hasil hunjuma, tudu homa hargani. Dong do homa jolma manobut sanggah dong pakeian na baru sonin ma ringgas, mesekni, malas tumang uhurni laho hu parmingguan. Tapi anggo baju-baju biasa do songon na hurang do pangahapni. Bahkan dong jolma kesal agepe laho marminggu, ibukani honsi lamari pakiaan irumahni nini ma sonon, “dong pelang baju,,,,”  hape buei do baju ilamari na marsigantungan. Na neba dari dong do homa bergairah hu gareja halani niombahni marayat-ayat mardeklamasi pakon  na legan sanggah panoranag-panorang natal. Dong homa alasanni ase ulang sompat roh holi parhorja hu rumahni mangarahkonsi atap menggembalahonsi. Tontu anggo on ope factor-faktor mambahen ringgas hita, rapuh, damok tumang do alasan ai sisonai ai. Tontu alasan na utama janah porlu aima iahaphon hita idop ni uhur pakon pasu-pasu ni Tuhan, marhitei honni ai mendorong hita “marododor ma hita laho misir huparmingguan. Porini pe dong na lobih hurang,  pongkut manangihon ambilan damei do tong-tong (bnd. Hal 412).
Hita haganupan sonari on bilangan ni halak na roh huparmingguan, menurun, grafik turun. Aha do namambahen ai manurut nasiam? Au baru-baru on dong kesempatan dua bulan i Australia penelitian janah kunjungan-kunjungan gareja, namarminggu ijai bueinan ma halak na matua-matua, halak namarkursi roda, masuk hu gareja, manjalo HBN horja banggal sidea roh hulobei marhitei  kursi roda, janah dong kayuh-kayuh sandiri, tapi dong homa ningon dong ma halak na legan mendorong. Artini ai, namatua-matua, nadomma ubanan, tapi pongkutr, sihol do uhurni laho marhasadaon, poataridahkon haporsayaonni.  Hape anggo na poso, tengah baya. Jarang do taridah. Husungkun ma piga-piga halak mase sonai, nini sidea, dong manghatahon halani pengarauh zaman na maju on, na deba nari halani lang adong pala mampanghorhon bani sidea persekutuan gareja ai. Halnai ekonomi sidea maju, duit do dong, huja nini uhurni gampang, tranportasi lancer dear ganupan. Gaji atap pendaptan lobih. Halani ai lang porlu bannami namargereja. Rahanan ma marbola, manonton, pakon tindakan-tidnakan na mambahen malas uhurni. Tapi age sidea otik do marminggu, namatua-matua on tapi anggo perhatian, kepedulian bani horja –horja sending, mangurupi luar biasa jenges pakon sipujian ma homa. Manggalang sahali do homa tapi tapi misalni 30 halak na oroh tapi galanganni aima 2 hu 3 juta. Ase agepe sada pihak otik namarminggu tapi porngis, jenges marsaksi, mangidangi sonai homa sirisr  melayani marhitei aha na dong bani aima sada contoh homa na porlu age ibanta on.  
Hita haganupan konteks ni ambilan on aima sanggah Israel i habuangan babel. Bangsni Naibata, lesu, bahkan mungkin goyah, pingkiranni ni sidea, mase hanami tarbuang. Sehingga boi mangorui semangatni mar Tuhan. Bahkan sangsi pasal Tuhan. Dos ma ai ai homa anggo boi ihubungko hita misalni domma parhorja kuria hita, marpuluh-puluh tahun, gariada domma goranon senior . Tapi sonon-sonon do hansa sijaloonku. Naborit pe margantih soluk torus. Songon na so adong do arti na ahapkon sebagai parhorja diri. Dobni rapuh, sangsi use ia pasal Tuhan.dob tergoda ma use marnaibata / marpangarapan bani ne legan.
Tapi agepe sonai yakin do hita seyakin-yakinni Tuhanta aima Tuhan na bujur, Tuhan na adil, gok holong do ia hubanta. On ma na sihol padashononi Nabi Jeremia aima janji ni Naibata , sura-sura ni Naibata bani sidea. Iteguhkan nabi Jeremia on do sidea, ase totap tegar, agepe ibagas masa-masa sukar / terbuang.  Nini nabi on :Gogoh ma hanima mandoding, ibagas malas ni uhur bani si Jakob, anjaha marsurak-surak ma mangolobkon pambobai ni bangsa-bangsa” (ay.7). Nini use baritahon puji anjaha hatahon hanima ma : Jahowa do na paluahkon bangsaNi, sima-sima ni Israel (ay.7).
Mungkin sungkun-sung do uhurta ,naha ma sidea mandodingkon Pujian , manggogohi mamuji hubani Naibata, ibagas suasana pembuangan / paruntolan ai. Hunsudut akal ra agak hun maol do ai, songon na so tardalankon do ai, ibagas sitaronon totap mamuji Tuhan. Tapi onma ondos-ondos ni TUhan hubani sidea, sekaligus hubanta: Ase margogoh hita mandoding, mamuji Tuhan. Artini semangat, lang surut ringgas ta, halani aha?  Dasar aima janji ni Naibata. janji ni Naibata hubani bangsani , age hubanta on, aima : “sura-sura hadearon, sedo hamagoan (Jer 29:11). Halani ai “Puji ma Jahowa , baritahahon ma goranni Jahowa, Ia do paluahkon bangsani, aima sima-sima ni Israel (ay.7).
Hita hagnupan isedo naigoran sima –sima ni Israel on? Tontu anggo hun konteks pembuangan ai, sidea ma sima-sima na bertahan, totap mengarap hubani Tuhan.  Sima – sima ni Israel aima setiap halak na tahan das huujung, on ma halak na totap bersemangant , lang songon manangkih palia gunung mulak singgan guntulni. Tapi torus bersemagant age pe dong na hurang.
Hita haganupan nabi Jeremia semakin mangkonkrithon janjini Naibata ai: tonggorma , boanonku do sidea hun tanoh par utara anjaha patumpuonku do sidea .Humbani ujung ni tanoh on (ay.8). On ma peneguhan ai. Anjaha janji ai lang pitah tinggal janji, terbukti maluah do sidea, mulak do sidea hun habungan babel hu Jerualem. Sedo halani gogohni sidea, tapi halani horja pambahenan ni Naibata. Ase tongon ma songon na isobut ni parpasalmen ai: “halak namariluh-iluh laho manabur, marolob-olob do laho manabi “ (Psal 126:5). Age air mata do na ihadapi bangsa ai, tapi halani holongni Naibata gabe mata air kebahgiaan do juppah use.
Hita haganup isobut do homa naipatumppu ai lang pitah na sehat, dihut do na namapitung, na repat, na boru naboratan rumah ampa naboru na painumhon” (ay.8). Ijon ididah hita lang martonggor jumbak Naibata bani jolma, ganupan do sihol paluahonni. On gambaran hubani halak na pinaluah ni Naibata ai “Sidea-sidea on manortori, marmegah-megah ma garama ampa namatua , paubahon ku do pusok ni uhurni sidea , gabe malas ni uhur…”  Hita hagnaupan namapitung, na repat, naboratan rumah, sonai ma homa naboru na painumhon, symbol na marharu-haru, dong bei sitarononni, pergumulanni tapi agepe sonai ipatotop Naibata do sidea dihut, masuk hubagas hulanan ni Naibata. Iptumpu do sidea , ipasuang do sidea gabe rup menikmati malas ni uhur aia haluahon humbani nabata. On ma pertanda tongon sura-sura ni Naibata aima sura-sura hadearon, lang hasamboron hubani setiap halak na porsaya. Bahkan bani ayat 13, marmalas ni uhur do anak boru manortor- nortor, marmegah-gmah garama ampa na matua, paubahaonku do pusok ni uhurni sidea gantih ni horu ni uhurnisidea”. Berubah air mata gabe mata air kebahgiaan. On  homa pangarapanta bani glh to sonari on, marpagnarapan hubani Naibata, jupphan gogoh mardapot-dapot. Pitah Jeuss hasomanku pitah ahu kaho do nini dodign ta ai. Otngon do ai. Ase halani ai sai ipargogohio tonduy napansning in ma hita bani goluh ase totap ma pamujionta, pangarapanta pitah hubani naibata. Dingat hita pamujion, Paulsu pakon sislas agepe ibagas penjaran sidea tapi totap do mandoidng mamjui TUhan, janah tarjadi do halongnagnaan, maluah sidea humbani tutupan ai, ase sai haringgasaonta mamjui mandodinghon pama henan ni TUhan ibagas persektuuan age ibagas shorjata siganup ari. Sai ipargogohi ma hita mangamenhon hata ai: Sedo sisoaya –soya halojaon ibagas Tuhan in (1 Kor 15:58).
Ujungi hita ma ambilan on marhitei mandodingkon pujion on:
Tuhan Ham do pangajamanku haporusanku
Tuhan Ham do batar-batarhu Ham rajangkin
Tuhan Ham do sibalosanku bai goluhkon
Ham parholong ni atei ase lang au mandolei
Itogu Ham do au.
Age gilumbang habahaba seng au mabiar
Age mardalan bai na golap pos uhurhin
Ai seng tadingkononmu au bai pardalan kin
Ai roh do Ham Tuhanku lau mangurupi au paluahkon au
Sonang do au, sonang do uhurhin mandalani goluhku
Ai Tuhan kin mardalan rapkon au manogu tangankin
Ge sipata roh paruntolon on sompong mandorab au
Monang do au ai tuk do gogohkin ibere Tuhankin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar